Aromamarketing

Czym jest aromamarketing?

Jakie jest zadanie marketingu? Wszelkie jego działania mają kusić konsumentów, pokazywać im, że potrzebują oni właśnie tego produktu i na dodatek właśnie z tego miejsca. A jeśli mowa o aromamarketingu, to nieco humorystycznie można powiedzieć, że jest to wodzenie za nos, jednak bez negatywnych odwołań.

A czym dokładnie jest aromamarketing? To jest reklama, która wykorzystuje środki zapachowe. Najprostszą, a jednocześnie skuteczną, formą takiej reklamy są zawieszki samochodowe. Wystarczy pomyśleć o tym, ile po polskich drogach porusza się samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, busów i innych, a praktycznie w każdym z nich kierowca korzysta z zapachu samochodowego – i to najczęściej właśnie w formie zawieszki, tak zwanej „choinki”.

Dobrze zorganizowany aromamarketing wie, jakie sztuczki zapachowe zastosować, by oddziaływać na klientów. Bo przecież aromaterapia ma za zadanie doprowadzić zapachem do konkretnych stanów. Tutaj podobnie. Zapachy samochodowe mają wywołać w użytkowniku określone i zaplanowane reakcje emocjonalne. Można więc powiedzieć z pełną świadomością, że aromamarketing jest skuteczniejszy niż zwykła reklama graficzna, gdyż oddziałuje on nie tylko na zmysł wzroku, ale również na zmysł węchu. A okazuje się, że przez węch można bardzo łatwo pozyskać klienta. Zmysł ten bowiem wpływa nie tylko na sferę uczuciową, ale również na pamięć, a to razem wzięte potrafi szybko i skutecznie stworzyć w umyśle potencjalnego klienta pozytywny obraz firmy. Nic więc dziwnego, że aromamarketing to już nie tylko zawieszki samochodowe, ale i inne zapachowe gadżety reklamowe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *